KÖPVILLKOR
Här hittar du information och villkor för handel i Skomakaren.se skobutik på nätet.
LEVERANSTID
Produkterna levereras inom uppskattningsvis en vecka. Om vi inte har den beställda produkten i lager måste vi beställa den, i så fall kan leveranstiden bli upp till fyra veckor.
Har du frågor? Kontakta oss på info@skomakaren.se.
BETALNINGSALTERNATIV
Betalning sker på följande sätt:
Klarna är tillgänglig.
Kortbetalning med Visa, MasterCard, American Express.
Apple Pay och Click to Pay.
Kortuppgifter lagras inte och all kortinformation hanteras över SSL-kryptering.
EJ UTHÄMTADE PAKET
Paket som inte hämtas inom två veckor skickas automatiskt tillbaka till Skomakaren.se.
Detta medför att du får betala returfrakt plus en hanteringsavgift (för närvarande 150 kr) för ej hämtat paket.
ÅNGERRÄTT OCH RETURFRAKT
Viktigt att inte skicka tillbaka något paket innan vi har blivit kontaktade. Ni når oss på info@skomakaren.se alternativt på telefon 040-971217 så att vi kan lösa en returfraktsedel. Det är konsumenten som ska stå för returfrakten om konsumenten ångrar sitt köp.
Om du inte är nöjd med dina varor kan du returnera inom 14 dagar. Det enda kravet för retur är att varorna är oanvända och att originalförpackning inte är skadad. Om skorna är använda godkänns inte returen. En skadad eller utbytt skokartong medför en debitering om 100 kr. Undvik därför att till exempel klistra fast fraktsedel eller frimärke på skokartongen eller skicka den utan ytterligare emballage. Emballera paketet väl för att undvika fraktskador.
Så fort vi granskat returpaketet och det är utan anmärkning sker återbetalning. Eventuella skador på varan leder till avdrag på återbetalningen (läs stycket ovan).
Återbetalningen görs av säkerhetsskäl endast till samma kort/konto som den ursprungliga betalningen gjordes ifrån. Vid eventuell återbetalning av kortköp krediteras ditt kort med hjälp av ett unikt referensnummer som identifierar transaktionen. Din kortinformation har alltså inte sparats av oss.
Returer får inte skickas mot postförskott eller efterkrav – dessa kommer inte att lösas ut.
Inget öppet köp eller bytesrätt på reaprodukter.
REKLAMATION
Kontakta info@skomakaren.se och berätta varför du vill reklamera varan.
När vi mottagit varan och godkänt reklamationen gör vi något av följande:
A) Du får en ny identisk vara.
B) Du får tillbaka pengarna du betalat för varan.
LAGAR OCH TVISTER
Köp genom Skomakaren.se skobutik på nätet styrs främst av Distansavtalslagen och Konsumentköplagen. Dessutom åtar sig Skomakaren.se frivilligt att följa eventuella beslut från Allmänna reklamationsnämnden i samband med en tvist.
Mer information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument hittar du hos Konsumentverket.
MINDERÅRIGA
Om du är minderårig (yngre än 18 år) så måste du ha målsmans godkännande för att få beställa från oss.
TRYCKFEL
Vi reserverar oss för tryckfel och felprissättningar på sajten och förbehåller oss rätten att avslå ordrar.
PERSONUPPGIFTER
Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av kommer att hanteras av Skomakaren.se i egenskap av personuppgiftsansvarig. De personuppgifter du lämnar till oss, så som adress, namn, personnummer, e-postadress och telefonnummer kan komma att användas för att säkerställa leveranserna till dig, vid kreditprövning, för att lämna erbjudanden och upplysningar om vårt sortiment till dig. De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Skomakaren.se och dess närstående bolag. Du har rätt att ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Du har alltid rätt att begära att Skomakaren.se ska radera eller korrigera de uppgifter som finns om dig. Genom att godkänna Skomakaren.se köpvillkor samtycker du till ovanstående.
Om du inte är nöjd med dina varor kan du returnera inom 14 dagar. Det enda kravet för retur är att varorna är oanvända och att originalförpackning inte är skadad. Om skorna är använda godkänns inte returen. En skadad eller utbytt skokartong medför en debitering om 100 kr. Undvik därför att till exempel klistra fast fraktsedel eller frimärke på skokartongen eller skicka den utan ytterligare emballage. Emballera paketet väl för att undvika fraktskador.
Så fort vi granskat returpaketet och det är utan anmärkning sker återbetalning. Eventuella skador på varan leder till avdrag på återbetalningen (läs stycket ovan).
Återbetalningen görs av säkerhetsskäl endast till samma kort/konto som den ursprungliga betalningen gjordes ifrån. Vid eventuell återbetalning av kortköp krediteras ditt kort med hjälp av ett unikt referensnummer som identifierar transaktionen. Din kortinformation har alltså inte sparats av oss.
Returer får inte skickas mot postförskott eller efterkrav – dessa kommer inte att lösas ut.
Inget öppet köp eller bytesrätt på reaprodukter.